Sposób przyjmowania wniosków i załatwiania spraw
Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami działu VIII „Skargi i wnioski” ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz.735, z późn. zm.).
Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Dyrektor Toruńskiego Centrum Usług Społecznych załatwia wyłącznie skargi i wnioski należące do zakresu swojej właściwości. Jeżeli organ nie jest właściwy do ich rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać je właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ. Może to wpłynąć na wydłużenie terminu ich załatwienia.
Zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46) skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski można składać:
- pisemnie lub ustnie do protokołu: Toruńskie Centrum Usług Społecznych
ul. Marii Konopnickiej 13, 87-100 Toruń - pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@tcus.torun.pl
- za pośrednictwem Elektornicznej Skrzynki Podawczej (ESP) na platformie e-PUAP TCUS-Torun
Zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach dotyczących petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 870).